• marți, 20 septembrie 2011

    Cel ce înşeală, se înşeală singur

    Cu mult timp în urmă, a trăit un boier tare bun. Într-o zi, l-a chemat la el pe un ţăran şi i-a spus:
    - Uite, omule, fiindcă ştiu că familia ta o duce destul de greu, vreau să te ajut. Îţi dau de muncă şi te plătesc foarte bine. Vrei să lucrezi pentru mine?
    - Sigur, boierule – a răspuns omul bucuros – ce trebuie să fac?
    - Să-mi construieşti o casă, la marginea pădurii.
    Ţăranul a plecat bucuros şi, chiar din acea zi, s-a apucat de treabă. Boierul îi dădea bani pentru tot ce trebuia să cumpere. Însă omul ce şi-a spus ? “E, şi aşa nu mă vede, ce-ar fi să-l înşel?!”
    Şi, în loc să facă totul aşa cum ar fi trebuit, a început să cumpere lucruri ieftine şi proaste şi să cheltuiască banii ce îi rămâneau. Când a terminat, casa arăta tare frumos pe dinafară, dar ţăranul ştia că n-o făcuse bine şi că, destul de repede, ea se va strica.
    Când i-a arătat casa boierului, acesta i-a spus:
    - Fiindcă ştiu că tu şi familia ta locuiţi într-o cocioabă mică, îţi fac cadou această casă. De-aia te-am lăsat pe tine să o construieşti şi ţi-am spus acum, la sfârşit, tocmai pentru ca bucuria voastră să fie mai mare.
    Acum şi-a dat seama omul de greşeala sa. A vrut să-l înşele pe altul şi, de fapt, singur s-a înşelat. Dacă ar fi fost cinstit şi şi-ar fi văzut de treabă, şi-ar fi făcut un bine lui şi familiei sale. Acum, însă, părerile de rău nu mai puteau îndrepta nimic.
    În sinea lui, omul s-a jurat să nu mai înşele niciodată pe nimeni.
    După cum ne purtăm noi cu aproapele, aşa se va purta Dumnezeu cu noi. (Sfântul Ioan Gură de Aur)
    Asa e și cu noi: ne construim viețile, punând în ele adeseori nu tot ceea ce e mai bun.Apoi, cu uimire, realizăm că trebuie să trăim în casa care tocmai ne-am construit-o.Dacă am putea-o reface, am face-o mult diferită. Însă nu ne putem întoarce înapoi, așa ca ia aminte – tu ești tâmplarul! În fiecare zi bați un cui, așezi o scândură sau ridici un perete. Viața e întocmai cum ți-o clădești. Alegerea pe care o faci azi zidește casa în care vei locui mâine, deci nu uita: ce faci, te face!
    (Sursa: logos.md)

    0 comments:

    Trimiteți un comentariu

    Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More