• sâmbătă, 24 septembrie 2011

    CUM SA NU TE CAUT!


    Tânjea Adam pe pământ, şi amarnic se tânguia, şi pământul nu îi era drag. El se stingea după Dumnezeu şi zicea:

    «Tânjeşte sufletul meu dupre Domnul, şi cu lacrămi caut pre El.
    Cum să nu-L caut?
    Când eram cu El sufletul meu era vesel şi liniştit, şi vrăjmaşul la mine nu ajungea; dar acum un duh rău a pus stăpânire asupra mea şi îmi clatină şi chinuie sufletul, şi de aceeatânjeşte sufletul meu dupre Domnul până la moarte, şi râvneşte duhul meu către Dumnezeu, şi nimica pre pământ mă veseleşte, şi de nimica voieşte sufletul meu a se mângâia, ci voieşte din nou a vedea pre El şi a se plini întru Dânsul.
    Nu pot a-L uita nici o clipă, şi se stinge sufletul meu dupre Dânsul, şi de multă durere cu suspin plâng: Miluieşte-mă, Dumnezeule, pre căzută zidirea Ta». (..)

    Şi eu am pierdut harul, şi împreună cu Adam strig:

    «Milostiv fii mie, Doamne, dăruieşte-mi duhul smereniei şi al iubirii».

    O, iubire a Domnului! Cine te-a cunoscut, neostoit te caută zi şi noapte, şi strigă:

    «Tânjesc dupre Tine, Doamne, şi cu lacrămi Te caut; cum nu Te voi căuta? 
    Tu mi-ai dat a Te cunoaşte în Duhul Sfânt, şi această cunoaştere a lui Dumnezeu trage sufletul meu cu la crămi a Te căuta».

    -SF.SILUAN ATHONITUL , PRAZNUIT PE 24 SEPTEMBRIE.
    http://monicadaniela84.blogspot.com

    0 comments:

    Trimiteți un comentariu

    Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More