• marți, 3 decembrie 2013

    Te duci,copilarie

    Motto :
    Mi-e grea maturitatea, mi-e greu să fiu docil
    Aș da orice pe lume să redevin copil

    Zburdam prin curtea plină cu rațe și găini
    Trăiau pe-atunci părinții și rude și vecini

    Mi le-ai luat pe toate și-o lacrimă îmi storci
    Te duci, copilărie, și nu te mai întorci

    Nu mai există basme, nici eu nu mai exist
    Balaurul e șmecher, iar Făt Frumos e trist
    S–au inventat claxoane, adio zurgălăi
    Te duci, copilărie, cu toți eroii tăi

    Un prof ce ne-nvățase cum să plantam stejari
    A defrișat pădurea vânzând-o pe dolari
    Cu cât urcam în vârstă ne suntem mai străini
    Te duci, copilărie, și devenim haini

    Bunica și bunicul ce mă-nveleau cântând
    Sunt doua cruci de piatră și tac pe sub pământ
    Și mai era și crângul, și-un râu și niște tei
    Te duci, copilărie, pe toate mi le iei

    Din tinda casei mele, când mama îmi vorbea
    Fugeau din boltă norii și soarele zâmbea
    Iar tata orice teamă din vis mi-o spulbera
    Te duci, copilărie, cu fericirea mea

    Făceam pe-atunci războaie cu săbii mici de nuc
    Iar după bătălie mergeam să bem un suc
    Azi ne-omorâm pe bune, prin diferite căi
    Te duci, copilărie, și devenim mai răi

    Ma zgâriam pe brațe urcând in corcoduș
    Iar cel mai bun prieten era un cățeluș
    Eram atat de veseli fugind prin porumbiști
    Te duci, copilărie, si devenim mai triști...

    Pe-atunci orice ninsoare mă bucura nespus
    Iar ploile de vară păreau să cadă-n sus
    Acum la doctor mergem, plecându-ne umili
    Te duci, copilărie, și devenim fragili...

    De Radu Pietreanu

    Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More